شناسهٔ خبر: 20740 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی کرمانشاه مقاوم‌ هستند

مسکن معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه، اظهار کرد: از بیش از ۱۲۷ هزار واحد مسکونی روستایی موجود در استان، تاکنون ۳۶ درصد واحدها با دریافت تسهیلات مقاوم سازی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، افشین انتظاری در نشست خبری با اشاره به وجود ۱۲۷ هزار و ۳۰۳ واحد مسکونی روستایی در سطح استان، گفت: از این تعداد تاکنون ۴۶ هزار واحد از محل تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی مقاوم سازی شده‌اند.

وی افزود: قطعا تعداد واحدهای مقاوم سازی شده روستایی بیش از این تعداد است و این آمار تنها تعداد واحدهایی را نشان می‌دهد که با استفاده از تسهیلات مقاوم سازی شده‌اند.

انتظاری میزان تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی را ۱۵ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: این تسهیلات با سود پنج درصد بوده و مهلت بازپرداخت آن نیز ۱۵ ساله است.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه بانک‌ها در خصوص نحوه ضمانت این تسهیلات تصمیم گیرنده هستند، گفت: ضمانت‌های زنجیره‌ای هم در کنار سایر ضمانت‌ها برای دریافت اینگونه تسهیلات پذیرفته می‌شود اما در نهایت بانک‌ها در این زمینه تصمیم گیرنده هستند.

انتظاری هدف از ارائه این تسهیلات را توانمندسازی اقشار کم درآمد روستایی برای انجام مقاوم سازی واحدهای مسکونی شان عنوان کرد و افزود: همچنین بنیاد مسکن وظیفه بازسازی واحدهای شهری و روستایی را بر عهده دارد که در بلایای طبیعی و جنگ آسیب دیده باشند.

نظر شما